2009/07/16

美 娓 道 來 : 哥 哥 怒 吼 有 誰 共 鳴

4-6-2007 蘋果日報

第 2 話   張 國 榮

小 美 , 原 名 梁 美 薇 , 80 年 代 中 期 出 道 的 香 港 女 填 詞 人 , 曾 於 《 勁 歌 金 曲 》 擔 任 編 導 , 並 為 羅 文 、 張 國 榮 、 Beyond 、 李 克 勤 等 寫 過 多 首 經 典 流 行 歌 曲 , 曾 憑 《 幾 許 風 雨 》 在 第 9 屆 「 香 港 電 台 十 大 中 文 金 曲 」 摘 得 「 最 佳 填 詞 獎 」 , 是 首 位 獲 得 此 獎 項 的 女 填 詞 人 。 93 年 小 美 成 為 郭 富 城 的 經 理 人 , 一 直 至 今 。

張 國 榮 ( Leslie 、 哥 哥 ) , 在 我 眼 中 , 絕 對 是 一 個 傳 奇 ! 他 豐 神 俊 朗 , 才 華 橫 溢 , 面 上 還 有 一 份 解 釋 不 來 的 傲 氣 , 做 人 不 隨 波 逐 流 , 很 有 自 我 的 一 套 , 雖 然 當 時 有 人 曾 描 繪 得 Leslie 有 點 情 緒 化 , 但 在 我 看 來 , 他 卻 是 一 位 十 分 體 貼 別 人 的 大 帥 哥 。

追 求 完 美 親 身 試 位

我 剛 在 TVB 當 《 勁 歌 》 編 導 時 , 比 如 大 夥 兒 出 外 景 , 去 到 一 些 較 路 途 崎 嶇 的 地 方 , 他 會 幫 手 搬 燈 架 、 腳 架 。 此 外 , 有 時 一 些 攝 影 師 想 歌 手 親 自 試 機 位 燈 位 , 有 些 歌 手 是 不 太 情 願 的 , 但 Leslie 卻 十 分 專 業 , 每 次 都 親 身 試 位 , 他 認 為 : 「 打 燈 是 為 打 靚 我 的 輪 廓 , 別 人 怎 能 代 呢 ? 」 處 女 座 的 Leslie 事 事 追 求 完 美 , 其 實 十 分 尊 重 專 業 。 而 我 和 Leslie 十 分 投 緣 , 他 很 痛 錫 我 , 我 平 生 第 一 次 去 麗 晶 酒 店 吃 早 餐 , 也 是 由 Leslie 帶 我 去 呢 ! 但 想 不 到 我 們 的 友 誼 竟 是 由 一 場 爭 拗 開 始 !

話 說 當 年 我 寫 了 《 幾 許 風 雨 》 予 Roman ( 羅 文 ) 之 後 , Leslie 亦 一 聽 傾 心 , 立 時 想 我 為 他 寫 一 首 關 於 心 路 曆 程 的 歌 , Leslie 當 時 的 經 理 人 陳 淑 芬 湊 巧 為 Leslie 找 了 一 首 穀 村 新 司 的 日 本 歌 , 想 給 Leslie 改 唱 中 文 版 , 因 緣 際 遇 , 就 開 始 了 和 Leslie 填 詞 的 機 遇 , 但 是 這 個 機 遇 卻 充 滿 電 光 石 火 , 曲 折 非 常 。

事 緣 我 寫 好 《 有 誰 共 鳴 》 的 歌 後 , 便 歡 喜 若 狂 地 將 寫 好 的 手 抄 本 歌 詞 傳 真 予 Leslie 的 錄 音 室 , 以 為 一 定 大 受 贊 賞 啦 , 怎 料 歌 詞 甫 到 達 錄 音 室 不 久 , 其 監 制 黎 小 田 就 打 電 話 給 我 , 語 態 誠 懇 的 說 : 「 小 美 , 歌 詞 好 好 , 但 有 幾 句 , Leslie 想 你 修 一 修 ! 」 我 問 : 「 邊 一 段 呀 ? 我 覺 得 好 好 喎 ! 」 而 小 田 則 說 : 「 啊 ! 好 好 , 只 系 中 段 唱 到 : 『 從 前 是 天 真 不 冷 靜 , 愛 自 由 , 或 會 忘 形 ? 』 呢 幾 句 , 想 你 改 一 改 ! 」

「 掉 歌 詞 入 垃 圾 桶 」 我 當 時 是 有 點 不 開 心 , 但 又 不 想 小 田 為 難 , 便 唯 唯 諾 諾 的 說 : 「 我 試 一 試 啦 ! 」 放 下 電 話 , 想 了 半 小 時 , 還 是 想 不 到 更 切 合 的 代 替 詞 , 於 是 鼓 起 勇 氣 , 打 給 小 田 說 : 「 我 系 小 美 , 可 唔 可 以 畀 我 堅 持 一 次 , 可 唔 可 以 唔 改 ? 」 而 小 田 語 帶 無 奈 的 說 : 「 年 輕 人 , 試 吓 啦 ! 頭 先 Leslie 有 啲 唔 開 心 , 連 歌 詞 都 差 啲 掉 入 垃 圾 桶 呀 ! 」 據 我 了 解 當 時 Leslie 也 許 以 為 我 直 說 他 為 人 任 性 而 有 點 不 開 心 , 但 我 真 實 的 意 思 卻 是 指 他 很 有 個 性 , 不 受 束 縛 的 一 個 人 而 已 ! 我 想 了 一 想 , 於 是 便 透 過 Leslie 的 經 理 人 陳 淑 芬 反 映 我 的 意 思 給 Leslie 知 ! 怎 料 不 消 半 句 鍾 , 小 田 再 打 來 : 「 唔 使 改 啦 ! Leslie 唱 好 啦 ! 我 錄 個 帶 畀 你 啦 ! 」 嘩 ! 開 心 得 我 跳 起 , 發 紅 的 眼 不 再 濕 濡 , 立 時 如 釋 重 負 。

據 理 力 爭 終 得 金 獎

全 因 為 有 了 《 有 誰 共 鳴 》 , 我 和 Leslie 自 此 就 成 十 分 交 心 的 好 朋 友 ! 由 互 不 了 解 , 到 互 相 分 享 , 正 所 謂 「 不 打 不 相 識 」 ! 後 來 這 歌 曲 亦 有 幸 令 Leslie 在 《 勁 歌 》 的 頒 獎 禮 中 榮 獲 金 曲 金 獎 榮 譽 , 當 中 那 份 因 堅 持 而 得 到 最 後 勝 利 的 心 情 亦 躍 然 而 起 , 我 內 心 亦 替 Leslie 高 興 。

自 己 寫 了 超 過 20 年 的 歌 詞 , 許 多 歌 詞 令 我 和 不 少 歌 手 建 立 了 一 份 心 靈 交 流 , 我 慶 幸 我 曾 在 這 個 光 輝 的 樂 壇 盛 世 和 Leslie 合 作 過 填 詞 , 拍 過 MV , 體 驗 真 正 的 巨 星 風 範 和 友 誼 !

對 於 Leslie , 我 是 有 一 份 莫 名 的 偏 愛 。 Leslie 也 是 一 個 心 水 很 清 的 人 , 他 曾 說 過 : 「 邊 個 雪 中 送 炭 , 邊 個 錦 上 添 花 , 我 都 睇 得 到 ! 」 由 是 , 他 格 外 喜 愛 《 有 誰 共 鳴 》 當 中 一 句 「 笑 問 誰 , 肝 膽 照 應 ? 」 也 許 亦 是 他 當 下 心 情 的 寫 照 吧 !

夜 間 翻 看 一 些 舊 照 片 想 起 Leslie , 感 覺 又 恍 如 昨 日 !

撰 文 : 小 美
http://appledaily.atnext.com/template/apple/art_main.cfm?iss_id=20070604&sec_id=462&subsec_id=830&art_id=7171895

沒有留言: